Omgaan met agressie en grensoverschrijdend gedrag

Hebben jullie veel 1-op-1 contact met inwoners waarbij soms lastige gesprekken plaatsvinden of hebben jullie te maken met een zekere vorm van vrije inloop tijdens activiteiten? Dan sterkt deze training jullie bij het uitvoeren van jullie werkzaamheden.

Bedrijfshulpverlening (BHV)

Hebben jullie een (eigen) locatie en organiseren jullie regelmatig activiteiten dan is het wenselijk dat ook vrijwilligers weten wat ze moeten doen bij een calamiteit. Zo voeren de vrijwilligers hun werkzaamheden veilig uit en wordt er zorg gedragen voor de veiligheid van henzelf en de bezoekers.

Vrijwilligers Werven: Nieuwe Inzichten

Waarom reageren er geen mensen op onze vacatures? Hoe komt het dat mensen onze organisatie niet vinden? In deze training geven wij jullie nieuwe inzichten over hoe je vandaag de dag vrijwilligers werft en welke acties daarbij horen.

Reanimatie + AED

Reanimatie redt levens! Weet jij wat je moet doen bij een hartstilstand? Wij vinden het belangrijk dat zoveel mogelijk inwoners beschikken over de kennis en vaardigheden om te kunnen en mogen handelen bij een hartstilstand. Daarnaast moedigen wij actief aan om burgerhulpverlener te worden.

EHBO Sport

Stoten, vallen en botsen. Elke sport brengt risico's met zich mee. Door snel te handelen bij een sportblessure of –ongeval voorkom je erger letsel. Deze training richt zich op de meest voorkomende sportongevallen wat inhoudt dat de training geschikt is voor iedere organisatie die zich bezighoudt met sport en bewegen.

Fondsenwerving

Hebben jullie een leuk nieuw idee voor de wijk? Of wil een aantal bezoekers van jullie activiteit iets organiseren, maar ligt het geld hiervoor niet op de plank? Deze training leert jullie gevolg te geven aan de uitspraak "geld ligt op straat, je hoeft het alleen op te rapen".

Crowdfunding

Dagelijks zetten jullie je in voor de Nieuwegeinse samenleving en staan jullie klaar voor de inwoners. Hoe mooi is het dan dat vanuit de stad steun komt op financieel gebied? Leer hoe je een campagne opzet, hier zichtbaarheid voor creëert en uiteindelijk een bedrag kan ophalen voor jullie doelen.

Communicatietechnieken basistraining

Je hoeft geen psycholoog te zijn om een goed gesprek te kunnen voeren met je hulpvrager/gast/bezoeker/cliënt. Met een paar eenvoudige technieken kom je al een heel eind. In deze workshop gaan jullie daarmee aan de slag. Je gaat kijken naar de rol en invloed die je als vrijwilliger hebt. Daarnaast maak je kennis met de  ‘LSD-gesprekstechniek’ en oefen je daarmee.

Communicatietechnieken verdieping

In je vrijwilligerswerk heb je contact met verschillende mensen en kom je verschillende hulpvragen tegen. Soms loopt dat contact gemakkelijk en zit je op dezelfde golflengte. Maar het kan ook voorkomen dat de communicatie moeizaam verloopt. Dat kan heel frustrerend zijn. Toch zijn er technieken om het gesprek een positieve wending te geven.

GOED omgaan met Dementie

Deze training leert jullie stapsgewijs vaardigheden die belangrijk zijn wanneer je in contact komt met mensen met dementie. Jullie leren het herkennen, hoe jullie contact kunnen maken en hoe jullie iemand op de juiste manier kunnen helpen. Of dit nu op straat, op het buurtplein of in de bibliotheek is.

Eenzaamheid Signaleren

De buurvrouw zit alleen maar binnen, gezellig hoor. Waarom komt die meneer nou nooit naar het koffiemoment? Wellicht geen onwil maar is er wat anders aan de hand. Met deze training geven wij tools om eenzaamheid te signaleren en te herkennen.

Grenzen Stellen

Nee zeggen, dat doen vrijwilligers vaak van nature liever niet. Terwijl iedereen het zou begrijpen als je een keer niet inspringt op de open dienst of een keer een avond voor jezelf wil. Deze training leert je grenzen aangeven binnen het vrijwilligerswerk en daarbuiten.

Onbegrijpelijk gedrag (leren) begrijpen

Waarom blijft deze bezoeker steeds hetzelfde vragen? Nee, is toch nee, waarom blijft dat niet hangen? Vaak is er een reden voor bepaald gedrag dat vertoond wordt. Met deze training leer je op de juiste manier (zender en ontvanger) het gesprek aangaan waarbij iedereen in zijn of haar waarde blijft.

Aanspreken van jongeren

"Daar heb je weer zo'n club die iets van mij wil. Klinkt saai en heb ik echt geen zin in." Het zou zomaar een reactie kunnen zijn van een jongere als jullie contact leggen. Jongeren zijn gevoelig voor wat je hen kunt bieden, niet voor wat jij kan halen. Dit vergt een andere manier van contact maken. Hoe? Dat leer je hier!

Bereiken van jongeren

Jongeren hebben een verlangen om van betekenis te zijn. Om een bijdrage te leveren aan een mooiere wereld. Maar waarom komen ze dan niet bij jullie organisatie? Waarschijnlijk omdat je ze niet op de manier weet te bereiken waarop zij geactiveerd worden om voor jullie aan de slag te gaan. Wij gaan je helpen.

Workshop Nieuwsbrieven maken

Beter communiceren met je doelgroep en de betrokkenheid bij jullie organisatie of initiatief vergroten? Grote kans dat een nieuwsbrief jullie hierbij gaat helpen. Verdeeld over twee momenten leer je alles wat je moet weten, van de nut en noodzaak tot het daadwerkelijk verzenden van de nieuwsbrief.

Beginnerscursus Social Media

Facebook, Instagram, LinkedIn en je gebruikt waarschijnlijk dagelijks WhatsApp. Social media is tegenwoordig niet meer weg te denken. Het is ook een krachtig middel om je doelgroep te bereiken. Deze kanalen zijn de ramen waardoor mensen jullie activiteiten als vrijwilliger zien. Maar hoe start je daar nou goed mee? Dat gaan wij je leren.

Vervolgcursus Social Media

Heb je al ervaring met social media of de beginnerscursus gevolgd maar wil je nog meer uit de diverse kanalen halen? Dan is deze vervolgcursus aan te raden. We duiken onder andere in de wereld van promotie campagnes, het bepalen van doelgroepen en het inspelen op online trends.

Canva voor beginners

Maken jullie nog steeds flyers voor jullie activiteiten in Word of betalen jullie voor het maken van een poster? Canva is een eenvoudig te gebruiken en gratis alternatief voor al jullie drukwerk en social media. Via templates heb je binnen minuten een professionele uitstraling en kan je deze direct met de wereld delen.

Vloggen met je smartphone

Vloggen is een goede manier om jullie organisatie, de maatschappelijke doelen die jullie hebben en de activiteiten die jullie organiseren op een levendige manier te laten zien. Je doelgroep bereiken en jullie bereik vergroten, via vlogs krijgt dit een krachtige impuls. Deze workshop behandelt in twee momenten de volgende thema's: filmen, monteren en publiceren.

Gastvrijheid workshop

Ontvang jij mensen, wijs je ze de weg of ben je het aanspreekpunt voor bezoekers? Dan is deze workshop interessant voor jou. Gastvrijheid is meer dan koffie inschenken en een praatje maken. Wat dat is, gaan we tijdens deze workshop samen ontdekken. Wat maakt een organisatie gastvrij, wat maakt jóu als gastontvanger gastvrij, wat kun je doen om gastvrij te zijn en wat beter niet?

Hoe nu verder?

Leuke training gevonden? Je kan dan als organisatie een verzoek indienen via deze link of je direct via de onderstaande knop inschrijven voor één van de actuele trainingen uit ons aanbod. Staat je training er niet tussen, heb je een vraag over het aanbod of over hoe je een aanvraag kan doen? Neem dan contact met ons op.

Actueel aanbod