Beste vrijwilliger, jij bent gewoon verzekerd!
-
05 juli 2022
Wat krijg je als je een verzekeringsmaatschappij en een groep goed ingelezen vrijwilligers bij elkaar zet? Juist een middag op het scherpst van de snede. Vol met goede discussies, leuke anekdotes en bijzondere casussen. Kortom, zelfs een onderwerp als een verzekering levert een enerverende middag op.
Even Apeldoorn bellen
Toen wij steeds meer vragen kregen rondom de vrijwilligersverzekering die niet alleen meer gingen over waar je een claim kon indienen of welke afwijzingsgronden er zijn, besloten wij contact te leggen met de verzekeraar, Centraal Beheer. “Wij krijgen steeds meer vragen over de vrijwilligersverzekering in Nieuwegein, zouden jullie openstaan voor een presentatie over jullie verzekering?”. “Geen probleem” klonk het aan de andere kant. “Wanneer zou je dit willen doen.?” Heerlijk als organisaties zo meewerken. Bij ons ging er niet van alles mis, maar even Appeldoorn bellen, legde voor ons in ieder geval geen windeieren.
De Raadzaal opent haar deuren
Al snel na de aankondiging van de presentatie liepen de aanmeldingen al op richting de 50 organisaties. Waar laat je dit aantal mensen en heb je ook de ruimte voor een presentatie met bijbehorende discussie? Juist, de politieke arena van deze stad, de Raadzaal. De gemeente stelde zich behulpzaam op en wij konden de presentatie faciliteren vanuit de Raadzaal.
Kapotte zonnebril
De vrijwilligersverzekering is een vangnetverzekering, dat betekent dat het secundair is aan bestaande verzekeringen. “Uh, wat?” Je moet eerst kijken of je eigen verzekering dekkend is voor de schade die je hebt opgelopen. Om maar gelijk duidelijk te hebben wanneer je aanspraak kan maken op de verzekering opent Centraal Beheer hiermee. De vrijwilligers zouden zichzelf niet zijn als ze niet direct vanuit interesse vragen stellen, dat moedigde de spreker bij de start ook extra aan en daar werd gretig gebruik van gemaakt. Diverse schadegevallen vliegen door de zaal en worden allemaal netjes beantwoord. Of het nu een kapotte zonnebril is of schade aan de auto die is gebruikt bij vrijwilligersvervoer, alle casussen kunnen ingediend worden en worden beoordeeld.
Ik heb nog een vraag
Ook na de presentatie en de afsluitende vraag en antwoord sessie bleven er mensen met vragen zitten. Logisch natuurlijk, bij het weggaan heeft iedereen een brochure van ons meegekregen over de vrijwilligersverzekering en is de presentatie nagezonden. Daarnaast kunnen alle vrijwilligers(organisaties) in de stad hun vragen bij ons neerleggen en wij zullen bij ingewikkelde casussen direct met Centraal Beheer schakelen om te werken naar een oplossing. Alle informatie die je nodig hebt voor het indienen van een claim of gewoon om meer kennis te vergaren, vind je hier.